Fettisdagen

Idag fick jag så äntligen min efterlängtade semla. Jag tycker att den första semlan på året (och i princip den enda) alltid är godast, och jag är lika stolt varje gång jag lyckas vänta till rätt dag innan jag äter den. Idag firade jag också att tenta resultatet kom tillbaka så det passade perfekt.

Annat än det så hade vi grupparbete en stund på bibblan imorse och då kläcker Ida ur sig: "Vad ska ni göra på sista april?". Haha, hon är bara för härlig vår Gävlebo. Hon tyckte att det var dags att planera en dag som nästan ligger två månader bort, efter påsk och allt. Men enligt henne själv var det för att hon måste ha något att se fram emot. Sara var ganska snabb och kommerntera och sa: "Jag tycker att vi är hemma hos Anna som förra året!". Förra året bodde nämligen tjejerna kvar i Hultsfred och tanken var att vi skulle ut på Kåren här i Kalmar som annordnade en ganska stor fest. Det var bara det att dom alla skulle sova i min lägenhet vilket gjorde att vi hade det riktigt trångt och mysigt. Sju stycken tjejer i en lägenhet på 25,5 kvadrat, som dessutom har ett lite för stort badrum för lägenheten, gjorde att vi fick tränga ihop oss en hel del. Men det är inte för inte som man säger "finns det hjärterum så finns det stjärterum".

Vad som händer på sista april kom vi självklart inte fram till, men däremot börjar planerna inför lördagens final i Melodifestivalen ta form. Just nu ser det ut som om det blir tacos innan och sen lite vin och eventuellt något gott att äta till själva festivalen. Men det är några dagar kvar så vi får se hur kvällen slutar.

xoxo

Permalink Allmänt Kommentarer (0) Trackbacks ()


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback