Tjugonde mars

Har varit lite dött här ett tag, men det beror på att jag har varit inne i, eller fortfarande är inne i, en tentabubbla. På onsdag kliver jag ur den men nästan direkt in i nästa kurs och första seminariet i organistaionen. Men efter några dagar med den så får jag en efterlängtad semester.

Gårdagen bestod inte alls av så mycket plugg utan istället diverse roligheter. Började med lite skidor hemma hos Malin vid ett, Jonna joinade efter en stund och vi fikade. Sen fortsatte jag att kika på skidorna hemma medan jag lagade mat innan det bar av ner till salen där det var Kalmar Humorgala. Jag är väl egentligen inte så mycket för standup, och har inte alls sett mycket av det, så jag var lite rädd för att jag inte skulle fatta så mycket. Men en hel del skämt förstod jag och skrattde gott några gånger (även om jag skrattade mest åt killen framför). Vissa saker tycker jag dock inte alls var roliga, känner att man inte riktigt kan skämta om allt... Magnus Betnér stod verkligen ut bland dom tre och han var rolig nästan hela tiden.

När jobbet var slut mötte Sandra och Pellan upp mej och vi gick till studenpuben. Drack lite och snackade om allt och inget i drygt tre timmar innan dom gick vidare och jag cyklade hemåt. Hade riktigt roligt och det var skönt att kunna slappna av och inte tänka på plugget utan bara njuta i goda vänners sällskap.

Dagen till ära invigde jag plugget på balkongen i det fina vårvädret. Tänkte vänta med att packa upp utemöblerna till efter London, så det fick bli brassestolen istället. Vilket verkligen inte var helt fel måste jag säga, blev nästan lite mer sol än plugg. Har bett syster spela in Förtrollad (tror att den heter så på svenska) ikväll så jag istället kan kika på Flickan som lekte med elden, den andra filmen får det bli när jag är hemma i Ljusne i påsk. Kanske ett perfekt bakishäng, vad vet jag.

Imorgon är tanken att det ska bli plugg mest hela dagen, bara två dagar kvar nu ju. Har i alla fall planerat in lite plugg med Alex på förmiddagen och sen ska vi också testa på yoga under eftermiddagen. Något som kan bli riktigt spännande eftersom jag blivit kallat "ett litet kylskåp". Återkommer med utvärdering om detta.

xoxo

Permalink Allmänt Kommentarer (0) Trackbacks ()


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback