Morgonpromis och power nap x2

Under gårdagskvällen bestämde jag att det skulle bli en morgonpromenad idag om vädret inte var kasst. Så när klockan ringde kl 8 imorse och solen lyste fanns det inte mycket annat att göra än att klä på sig och traska ut genom dörren. Jag tycker nästan att det är en läskig känsla att ta promenader direkt efter det att man vaknat eftersom kroppen inte riktigt kommit igång än. Det är lite som om benen har ett eget liv och inte hör ihop med resten av kroppen. Men det gör det hela lite roligare också, det och tanken på en stor frukost som väntar. För det är så jag brukar belöna mej själv efter en morgonpromenad, men en ordentlig frukost. Idag blev det dock inte så eftersom jag var tvungen att äta en tidig lunch. Så efter duschen fick det bli en macka och en kopp te.

Har under dagen (förutom bl.a föreläsning och lite plugg) hunnit med att ta två power naps. Den första tog jag redan vid halv elva och den andra ungefär sex timmar senare, och då låg jag i 45 min. Trots att jag "vaknade" strax efter fem är jag trött nu och skulle säkert somna ganska snabbt. Det känns som om det här är ett tecken på att kroppen inte är riktigt kry. För den har fått vilat länge och jag hade en riktigt slapp helg (under vilken jag för övrigt inte alls kommer ihåg vad jag gjort...). Förhoppningsvis blir det inte värre, har verkligen inte tid att bli sjuk nu. Tenta om en vecka och sen gäller det att plugga i förväg så mycket som möjligt för jag vill inte ha någonting som hänger över mej när det är dags för London-resan utan bara kunna njuta av dagarna därborta. Helt sjukt att det bara är två veckor kvar nu, det var ju så längesedan vi bokade den.

Annars har jag också varit lite duktig här hemma och satt in en massa papper i pärmen, hade räkningar från november och december som fortfarande låg och skräpade. Dessutom passade jag på att rensa bort lite papper som jag inte längre har någon användning för. Så något nyttigt har jag gjort idag ändå.

xoxo

Permalink Allmänt Kommentarer (0) Trackbacks ()


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback