Esc

När Eric Saade vann Melodifestivalen i slutet av mars trodde jag att det kunde gå riktigt bra i Eurovision. Visste att han skulle ha en låt som stod ut från balladerna (som majoriteten är) och hans refräng kan alla efter en gång så den sätter sig på hjärnan. Men att det skulle räcka till en tredjeplats, och en hårsmån från silvret (varför fick Italien den sista tolvan?) trodde jag verkligen inte. Men jag är tacksam. Sverige ska vara topp tio i tävlingen med tanke på hur musikbranschen ser ut här, inte främst med alla grymma låtskrivare vi har (även om Kempe är överlägsen bland schlagerpubliken just nu). På något sätt känns det ändå som om Sverige vann, med tanke på hur mycket svenskar som låg bakom Azerbaijans bidrag. Tycker det var en helt okej vinnarlåt, bättre en många av dom andra bidragen, så jag klagar inte. Den matematiska formen dom skulle använda sig av för att bestämma i vilken ordning länderna skulle lämna sina röster fungerade ju också riktigt bra, var spännande riktigt länge.

Nej, nog slutpratat om Esc. Missade ju också i princip alla bidrag (kom när nr 18 höll på) eftersom jag var och jobbade,  A night at the Opera var dagens konsert. Kan rekomendera den till er som gillar Queens musik. Johan var verkligen en grym sångare och i andra akten radade dom upp hit efter hit (första akten spelade dom skivan från början till slut).

Nu skulle jag egentligen suttit i bilen påväg mot Stockholm. Men Ita och Petter försov sig så vi ska åka om en halvtimme istället. Två nätter på båten och en dag i Helsingfors väntar. Kryssningspremiär för Sara och Sandra. Sju personer som ska glömma skolan och ha det riktigt roligt. Det kan inte bli annat än underbart.

xoxo

Permalink Allmänt Kommentarer (0) Trackbacks ()


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback