"Bloggen och jag...

...vi är goda vänner fast än väldigt olika."

Ja, det kan man väl gott säga just nu, att inläggen inte kommer på räls direkt. Men vi tar det väl sen sist.

Åkte ju på kryssning samma morgon som förra inlägget, vilket var riktigt roligt. Visst, draget på båten hade kunnat varit betydigt bättre, men det blir som man gör sig. Karaoke, dans, spel, god mat och dryck, gitarr och sång, picknick, lek och lite turist på det. Så kan man väl sammanfatta en lyckat kryssning.


Gänget

När vi kom hem så var det plugg som gällde på onsdagen men sen blev det fest även på kvällen eftersom det var säsongsavslutning på Lilla Klubben. Förutom plugg så har det blivit lite promenader och häng, kikade på Talang i fredags och höll tummarna för vår vän Gabbe och hans Bemsha. Det gick ju inte riktigt hela vägen, men jag håller fortfarande tummarna att juryn ska få ha några wildcard till finalen, eftersom dom förtjänar att vara där. Lördagen spenderades med frukost på balkongen, promenad med Sandra, kik på Nicke Borg + Homeland och häng på Esplanaden. Gårdagen var riktigt lugn och jag chillade mest hemma. Tog en promenad på förmiddagen med Alex och Neo + Teo och sen med Fanny på kvällen. Jag och Fanny gick runt omkring överallt i en och en halv timme och strax efter det att vi kommit hem öppnar himmlen sig. Det roliga var att vi diskuterat molnen ett tag men kommit fram till att det bara var kvällsmoln, vilket alltså visade sig vara fel.


Nicke + band

Nu är vi inne på (som jag kallar det för) sista riktiga veckan. Jag har nämligen seminarium nästa tisdag och sen är jag färdig, vilket gör att man inte riktigt kan räkna den veckan. Dels eftersom det bara är två dagar, och dels eftersom tisdagen inte kommer innefatta så mycket. Med andra ord har jag kanppt en och en halv vecka kvar i Kalmar innan jag åker uppåt Hälsingland i några veckor. Vart har detta år tagit vägen? Snart börjar jag trean och har endast en termin kvar i Kalmar innan det blir att ge sig ut på praktik i en termin. Och sen, ja då är jag färdig utbildad och arbetslös på riktigt. Men innan dess så ska jag njuta av mitt sista riktiga sommarlov!

xoxo

Permalink Allmänt Kommentarer (2) Trackbacks ()


Kommentarer

Postat av: Syster

Men visst sjutton är du lik mig på det översta kortet, vad hände!!

Postat av: Jonna LP

Hörru Anna, låter som du har ett par kronor till övers! Tycker jag du kan investera dem i denna apsnygga och helt oanvända tröja som jag försöker sälja på tradera. 2 kr ligger budet på nu :)



http://www.tradera.com/En-POPular-troja--auktion_162902_133456234


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback