En sen påsk i Ljusne

Lovade ju att skriva om påsken hemma i Ljusne vid ett tidigare tillfälle, anledningen till att jag väntade var att jag skulle få lite foton av syrran. Var ute hela tiden och träffade vänner och familjen och bara tog det lungt, påskmiddag, påsktårta och påskutgång, en dag i stugan och så en dag uppe i byn. Bilderna kommer därifrån.


Vi plaskade lite i vattnet men kände att det inte riktigt var badtempertatur ännu.


Farbror Yngve hade tjuvstartat majkasan...


...och använde en traktor med släp att dra fram riset med...


...jag fick vara ett mänskligt rep och hålla fast grenarna...


...sen började det ryka i en stubbe så jag fick ta fram brandslangen och släcka. Farbror tyckte dock att jag inte hade något i branschen att göra.

Med andra ord några timmar med en hel del att göra. Pratade även med farmor, bar fram utemöbler, hackade snö, hälsade på kussens häster med mera.

xoxo

Permalink Allmänt Kommentarer (1) Trackbacks ()


Kommentarer

Postat av: Maja

härliga bilder=)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback