Mellofinalen

Tänkte att jag (som så många andra) skulle posta ett litet inlägg om finalen som var i lördags. Kvällen började med tacos innan vi intog soffan tillsammans med (för min del) lite vin. Efter att alla hade sjungit så sa jag att jag tyckte att Eric skulle vinna om man såg till Eurovision, dock så hade jag faktiskt ingen riktigt favorit. Något jag också tippade efter framträdandena var att Eric, Danny och Moniker skulle komma i topp tre (dock tippade jag ingen ordning på dom), vilket dom också gjorde. Andra året i rad nu som jag tippat topp tre, fast i och för sig kanske det inte är så svårt. Måste säga att jag faktiskt var förvånad att Sanna kom så pass högt upp som hon gjorde, jag tyckte inte att låten var så speciell.

Och visst, det var jämt mellan Danny och Eric efter juryn, men publiken talade sitt tydliga språk. Tror att Danny hade ca 15% av rösterna medan Eric låg på 23%. Så det känns som om ingen kan säga att fel låt vann (även om nästan alla kommer göra det). För då hade man kunnat röstat mer på sin favorit och minska procenten. Jag är en sån person som älskar schlagern men som aldrig röstar, jag sitter bara där och tippar och håller en extra tumme för något bidrag.

Men det är så jag gjort i alla år och troligtvis så som jag kommer fortsätta också, om inget ändras vill säga. Eftersom jag vill lyckas inom den här branschen så finns det ju faktiskt en liten möjlighet att jag någon gång i framtiden kommer ha en personlig relation (via arbete vill säga) med någon av artisterna på scenen.

xoxo

Permalink Allmänt Kommentarer (0) Trackbacks ()


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback