Back in Oslo

Så var man tillbaka i lägenheten efter några dagar i Sveariket. Känns som om man inte lämnat stället men samtidigt känns det som om man var längesen som man var här, så det är lite på två sätt, haha. Vädret har inte varit det finaste vilket är lite tråkigt eftersom jag var ledig igår och är det idag också, så det förvånar mej inte om det är sol imorgon. Men men, börjar ju inte förrens tre så om det nu är fint väder (vilket jag verkligen hoppas på) så hinner jag ju njuta av det före.

Blev lite less på mej själv imorse när jag vaknade till och kom på att jag stängt av klockan och somnat om. Så i stället för att vakna halv åtta så blev hon nästan halv tio. Imorgon ska jag gå upp direkt som jag brukar göra, eller snooza, fast håller nog på det första alternativet. Aja, efter det så blev det frukost och sen blev det disken innan jag tog hand om deklarationen (?), så nu är det bara den norska kvar. Har även läst tio sidor i personalhandboken, så nu är det bara trettio kvar...dataskrivna A4... men det är bara att kämpa på. Tar jag några per dag så ska det inte vara några problem. Är glad att det inte var i höstas när jag flyttade hit som det skulle göras, hade nog tagit lite längre tid att läsa då, men nu är det inge problem med norskan.


Ska bli bättre på att lägga upp lite bilder här, kanske ta några bilder under dagarna och ladda upp. Iofs så finns det väl itne så mycket att knäppa på men någon gång ibland ska jag väl kunna göra det. Har några bilder som absolut måste komma upp också, ska jobba på det.


När man kliver upp på mornarna och går ut i köket så vet man aldrig om man ska hitta en lapp från Paula eller inte. Och om det nu ligger en lapp på bordet så kan det stå allt mellan himmel och jord på den. Igår stod det så här:

God morgon mina slavar!

När jag kommer hem idag så vill jag att maten ska stå på bordet,

fotbadet redo och så vill jag ha en whisky, on the rocks.

Annars blir det skilsmässa. Jag får allt, ni får inget.

Jo, ni kan få komma och städa lägenheten min och
få tillåtelse att bo i garderobe.
xoxox
The master

Jag tror att någon kanske har saknat oss lite grand när vi var hemma i alla fall ;)

Nu väntar snart duschen och sen en promenad ner till byn där jag ska möta upp Frida strax efter fyra. Sen blir det gymmet ikväll och så får vi se, har en lista med saker som ska göras. Men det är just det här med att ta tag i det hela också...

xoxo

Permalink Allmänt Kommentarer (0) Trackbacks ()


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback