The sun.

Har varit en riktigt skön dag idag, lagomt mycket att göra. Vaknade runt tio och gick upp efter några minuter i sängen. Blev lite frulle och strax efter elva bar det av till Elixia. En timmes träning blev det och sen hem och in i duschen, riktigt skönt. Lite fruktsallad och degande vid datorn stod på schemat efter det. Eller jag gjorde nytta också, så nu är de obligatoriska e-kurserna gjorda. Känns riktigt skönt! Nu väntar bara den nya personalhandboken på mej när jag kommer tillbaka hit till Oslo efter påsk igen. 40 sidor dataskrivet, liten text, på norska, massa information...känns inte jätteskoj precis. Men men, innan första maj ska det vara klart då det är väl bara att läsa på tänker jag. Känns nästan som gymnasietiden igen. Och appropå (staving?) skola så är det bara dryga veckan kvar. Vill så gärna börja studera till hösten, men tiden börjar rinna iväg. Ska verkligen funderar och kolla upp lite saker nu i veckan. Har ju mina idéer men sen om dom går att "förverkliga" är ju en annan sak. Vet ju inte ens om det finns någon utbildning som motsvarar...


Frida och jag gick iväg på en promenad strax före tre. Blev en sväng ner till Birkelunden där vi köpte en varsin glass på Donken och satte oss i solen och myste. Och shit vad skönt det var, solen värmer verkligen. Var hemma efter en och en halv timme och Paula kom från jobbet strax efter. Lyxade till det med middagen så det blev kyckling med strips/bea och cous-cous/thai-sås.

Tuppkaka har det bakats nu på kvällningen och får se hur en "tvådelad" variant smakar. Eftersom vi inte har någon kakao så hade vi i lite oboy, blir nog bra det. I vårat kollektiv så går det mesta i ;p Och som jag sa: Efter sex månader här i lägenheten så kan jag min uppgift när det är dags att baka tuppkaka. Nämligen smörja formen, komplicerat värre ;)

Permalink Allmänt Kommentarer (0) Trackbacks ()


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback