Oh what a saturday night

Fredagen spenderades i hemmet under dagen. Degade lite och packade samt skrev på datorn, börjar få med mej det mesta nu. Dock är motivationen nästan obefintlig och jag orkar inte mycket i taget. Efter det att mamma kommit hem från jobbet blev det att hjälpa henne och skriva handlingslista och sen iväg till affären. Roligaste under det "uppdraget" var att vi båda missade att pappa satt i sin bil alldeles bredvid våran. Varken jag eller hon reagera på att hans bil stod där förrens mamma backat ner bilen. Blev ett långt skratt och tårar rann ner för mina kinder. Vi var snabba och effektiva på affären och var snart hemma igen. Åt en macka och sen gick jag på en promenad på kvällningen, riktigt skönt ute. Hem och dags att göra i ordning tacos. Efter jag ätit gjorde jag mej klar samt sprang emellan och kikade lite på friidrotten. Satte mej i bilen och åkte och hämtade Elin för att åka hem till Maria och Anders. Tanken var att Elin skulle vara hemma klockan elva för hon skulle börja sex dagen efter samt att vi skulle gå ner på stan och kika runt lite på leken. Inget av det hända men orkar inte prata om varför. Hade det trevligt mestadels av tiden och var hemma strax efter tolv.

Vaknade strax efter nio på lördagen av mamma som höll på med vispen i evigheter kändes det som, ingen sovmorgon här inte. Låg och drog mej en stund innan det blev frukost. På förmiddagen gjorde jag nog inget speciellt och halv fyra var det samling på Borgen. Förutsättningarna var väl inte dom bästa om man säger så: regnat hela dagen, knappt synbara linjer på plan, en 95:a som avbytare, ingen spelare kände sig riktigt hundra procent frisk/oskadad och en coach som skulle komma sent. Med det sagt så tog Pillan tag i det hela och drog laget med hjälp av oss andra och sen blev det uppvärming. När 90 minuter hade gått var resultatet 0-4 vilket betyder att vi med största sannorlikhet åker ner en divison. Men humöret var inte nere alltför länge eftersom lagfest väntade. Alla åkte åt olika håll för att göra sig färdiga och sen mötas upp igen på LAOK-lokalen där herrarna redan befann sig efter att ha haft kräftskiva. Vi pratade, sjöng, tävlade och hade det allmänt trevligt. Självklart var jag i det vinnande laget tillsammans med Micke, Lina, Uffe och Martin :) In till stan vid elva tiden och iväg till öltältet. Jag och Karin kikade på Alcazar och innan dom uppträtt färdigt stod vi i princip längst fram på grund av allt knuffande. Resten av kvällen flöt på och jag hade det riktigt roligt, blev taxiresa hem och la mej runt halv fem skulle jag tro.


Inte den bästa bilden, men ska vara Alcazar i alla fall.


Jag och Karin stod och sjöng med och fick några blickar av småtejer ;)

Som så vanligt kan jag inte sova dagen efter och tror att jag vakande vid nio-tiden på söndagen. Minns jag inte helt fel så var det inte något speciellt som hände den dagen. På kvällen begav vi oss ner till stugan för att grilla korv, något som inte blivit av den här sommaren. Jag och mamma tog oss en tur med kanoten medan vi väntade och förhållanderna var perfekta.


Vi paddlade först ut och sa hej till morfar som höll på att lägga nät.


Havet var alldeles spegelblankt.


Solen började sakta gå ner när vi vände hemåt.

Korven ligger på grillen och vi kunde faktiskt känna doften långt ut på havet.


Stugan är absolut en favoritplats på sommaren.

Måndagen innehöll mycket packning och renskrivning sen Thailand och dagen gick riktigt fort. Redan tisdag och jag gick upp tidigt för att åka in och klippa mej. Riktigt jobbigt med tanke på att jag sovit länge på måndagen och inte kunnat somna på kvällen. Efter jag var färdig hos Paula gick jag på Alen och pratade med Mickis en stund innan jag begav mej till E-Center. En sväng på Coop och Kvantum och efter tio även ÖoB samt Dollar. När jag var färdig blev det en sväng hem till Anna där vi umgicks och hade det mysigt. Kom hem vid ett-tiden och åt lunch och satt vid datorn, pratade med Vickan, och sen fortsatte jag med packningen. Träning klockan sex tillsammans med divisionslaget och resterande tiden av kvällen spenderades framför tv:n. Blev sängen tidigt eftersom jag var trött efter en tidigt morgon.

Idag har jag packat och sorterat papper mest hela dagen känns det som. Skrivit rent och kikat på film har jag också hunnit med. Vädret är ju inte det bästa idag direkt, så det blir väl ungefär samma saker resterande timmar också. Tänkt att vi ska packa in allt idag för att kunna åka så snabbt som möjligt i morgon, nu är det snart dags och jag längtar verkligen!

xoxo

Permalink Allmänt Kommentarer (0) Trackbacks ()


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback