Summer or Fall

Är inte den svenska sommaren underbar så säg?! ;)

Känns som om jag klagat på vädret väldigt mycket på sistone. Först att det var för varmt och nu för att det regnar och är, rent ut sagt, pissväder. Men det gäller väl att komma ihåg att det är Sverige man bor i och då får man räkna med detta. Känns verkligen som om det är höst idag, nedblåsta träd lite här och var och regn hela dagen. Därav rubriken från en förövrig väldigt fin låt.

Dagens jobb utfördes till största del i cykelbodarna i gamla Bäckäng. Malin och jag hade det riktigt mysigt i regnet och blåsten. Efter fika så blev det dock knappa timmen utomhus då vi var tvungen att rensa en ventil och få ner vattnet på taket på Nygatan. Och självklart så kunde vi ju inte bli blöta utan regnponchos fick tillverkas samt ett par stövlar hittas. Storlek 45 eller så skulle jag tipppa att vi fann till slut. Men vi höll oss torra och vattnet rann ner så det blev ett lyckat uppdrag :p




Nu funderar jag på om jag kanske ska ta och baka Scones till kvällsfika, skulle inte vara helt fel i det här rusket :)

xoxo

Permalink Allmänt Kommentarer (0) Trackbacks ()


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback