The chaos that controlled my mind

Ännu en helg har gått och vädret har varit riktigt tråkigt. Hade hoppats att man skulle bli lite brun den här sommaren men det kan man väl inte hoppas på längre känns det som. I och för sig är det ungefär halva sommaren kvar så allt kan hända.

I fredags så var det Malins sista dag på jobbet och det firade vi med lunch från pizzan. Blev kebabrulle för mej och det var väldigt gott! Vi dumförklarade också oss själva på förmiddagen när vi var i Sandarne och skulle byta en lampa. Det tog oss kanske fem minuter innan vi förstod hur vi gick bort "lampskärmen" ;)


Kusinvitamin in action.

Hade längtat efter att få sova ut på lördagen men inte gick det inte när telefonen ringde tjugo i nio. Så det blev en lite tidigare morgon än beräknad men det är väl smällar man får ta. Låg i sängen och drog mej en stund och sen upp och åt frukost innan jag satte mej vid datorn för att ta hand om lite saker. Efter det blev det en sväng till stan med mamma och sen förbi Flisvägen för att hämta min post som Frida tagit med från Oslo innan vi åkte hem. Visade sig att jag har pengar att hämta ut så nu är frågan om jag kan göra det här i Sverige eller om jag måste till Norge för att göra det. Blev nästan lite jobbigt, men man ska inte klaga när man får pengar ;) Väl hemma spelade jag spel med syrran och hennes kompis Rickard som var på besök. Och självklart vinner man det hela :) Blev mat efter det, kyckling och pasta, med blåbärspaj och glas till efterrätt. Vet inte när jag åt paj senast så det smakade mycket bra. Men mindre bra när man kom till Vickan på kalas och det bjöds på smörgåstårta och sen vanlig tårta. Mätt som jag var kunde jag inte riktigt njuta av det hela men fick i mej lite ändå. Senare på kvällen blev det en del chips också, lite svårt att inte äta när skålen står alldeles bredvid. Kom hem strax efter halv tolv tror jag och la mej direkt i sängen och sov till tio imorse ungefär.


Födelsedagsbarnet med en del av presenten från Pillan och Palle ;)


Dagens väder har ju inte varit det bästa så jag har inte alls gjort någonting speciellt. Men lite nytta har jag lyckats göra i alla fall, sätta in alla papper sen Norge i en pärm samt plocka i ordning en av byrålådorna. Så nu hittar jag lite bättre bland smyckena. Kom nyss hem från en liten cykeltur med Sis och vi klarade oss utan krock den här gången med ;p Ny vecka men jag börjar se slutet på det hela. Saknar Oslo och London otroligt mycket just nu och längtar efter en utlandsresa. Känns som om jag verkligen behöver ett break från Ljusne...


xoxo

Permalink Allmänt Kommentarer (0) Trackbacks ()


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback