I Ain't Scare Of Nobody

Jobbdagen har gått riktigt fort idag och det är inte helt fel. Körde inte med 'Imorgon kan vi säga att imorgon är det fredag' en enda gång och det säger en hel del ;) Ska bli lite skönt att Malin och jag får avsluta veckan själva också, eller Ove är ju också där men han ser man knappt så det ska bli skönt. Inte gjort alls så mycket sen jag kom hem. Kikat lite tv och framför allt gått igenom alla papper jag hade med mej hem från Oslo. Var en hel del men nu är första steget gjort, sorteringen, andra steget tar vi en annan dag då de ska in i en pärm.



Igår var det minnesstund för Michael Jackson, jag kan väl inte direkt säga att jag tittade på det utan flippade mest. Men Michael är verkligen en person som världen kommer att minnas. Visst, jag har aldrig varit ett riktigt fan och haft mina fördomar precis som alla andra. Men nästan alla kan minst en låt med Michael, han har hållit på med musiken så pass länge att de allra flesta, om inte alla, vet vem han är/var. Håller med om mycket som sas igår, bland annat så sa de som komentera att han hade mått bra av att höra vissa saker som sas om honom. De menade att man hade kunnat säga det till honom när han var i livet så att han kunde ta till sig de sakerna. Även när brorsan sa 'Hur mycket kan en människa egentligen ta?!' så förstod jag precis vad han menade. Hur mycket har det egentligen skrivits om honom som man hade kunnat låta bli? Och när dottern skulle säga några ord så kunde jag inte hålla mej längre utan några tårar rann ner på mina kinder.

Jag tycker på något sätt att det känns typiskt att han dog just nu. När han bara några dagar senare skulle göra den första konserten i London. Han skulle komma tillbaka och göra en sista "turné". Alla de fans som skulle få se honom uppträda en sista gång får nu inte göra det...

Det här är en av mina favorit-låtar med 'The King of Pop'. 
Just de här två raderna gör att jag tycker om låten så mycket som jag gör:
If you wanna make the world a better place,
Take a look at yourself and then make a change
 
Om alla ser till att förändra sig själv till det positiva så kommer världen att bli en bättre plats att leva på.




Att även Shaheen Jafargholi fick komma och sjunga tyckte jag var mycket fint. Sen jag hörde hans audition för Britain's Got Talent har jag varit helt fast. Det han sjöng då gav mej gåshud, helt otroligt. Och att Simon avbryter honom och att han fortsätter och gör det på det sättet han gör. Helt otroligt!
Kan dessvärre inte lägga in klippet här, men om ni söker på 'shaheen jafargholi audition' så lovar jag att ni får höra något riktigt bra.


Blev en hel del om Michael Jackson i det här inlägget. Men jag kände att det var dags att blogga om det så att man kan lägga det lite bakom sig nu. Jag tänker försöka glömma allt som skrivits och sagts om honom och komma ihåg honom för den duktiga artist som han faktiskt var. Och jag hoppas att alla andra också kommer att göra det.

xoxo

Permalink Allmänt Kommentarer (0) Trackbacks ()


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback