Under pressure

Helgen har passerat väldigt fort, trots att det inte hänt speciellt mycket. De flesta har varit borta från staden så jag har hållit mej hemma och kurrerat mej. Förskylningen bryter fortfarande inte ut och jag hoppas att jag slipper den också, sjukdom har vi verkligen inte tid med.

Min panik över allt som ska göras på de fem veckorna som är kvar innan jul bara växer och växer. Vi ska göra fyra, helst fem, gruppuppgifter, fyra seminarium och, förhoppningisvis bara, en tenta. Dessutom så har vi ju x-antal föreläsningar också. Shit säger jag, men vi ska lyckas. Jag vet att om vi bara sätter igång med grupparbetena så kommer det gå vägen. Vi kan om vi vill!

Imorgon väntar ett besök på Skylten i Linköping för intervju och så för ena grupparbetet. Sen så är det väl bara att sätta igång med första arbetet i ekonomin som ska vara klar på torsdag. Föreläsning tisdag och onsdag samt torsdag då vi dessutom alltså också har seminarium. Jag har egentligen en synundersökning på onsdag, men om det är så att det är knappt med tid får jag väl låtsas vara sjuk eller så. En person mer eller mindre att träna på får väl studenterna klara sig utan. Mina studier går i första hand. Med andra ord är det fullt upp nu till veckan.

Klarade mej utan större problem fredagen den trettonde. Igår däremot skulle jag cykla till Ikea-området och efter en bit så gick det inte att trampa längre. Ringde och störde pappa mitt i jakten, direkt efter det att han skjutit en älg, och bad om hjälp. Så efter att ha burit hem cykel hämtade jag verktygslådan (tack pappa) och började. Efter många om och men och kanske 45 minuter eller så, lyckades jag äntligen få hjulet på plats. Kände mej riktigt stolt faktiskt :p

Håller på att ta ikapp alla missade avsnitt av One Tree Hill också. Inne i början av sjätte säsongen nu, så det är väl kanske bara tjugo avsnitt kvar eller så. Haha, men det går framåt.


Var ute och cyklade en sväng i fredags och hittade en stol mitt i skogen. Ja, är man trött så är man :p

xoxo


Tröttnade på den gamla layouten men har inte riktigt haft tid eller ork att göra en ny. Så den här får duga tills vidare.

Permalink Allmänt Kommentarer (2) Trackbacks ()


Kommentarer

Postat av: Emelie

Anna, var i allsin dar hittade du denna stol??

Postat av: Anna

Haha, jadu bra fråga. Typ i närheten av Ikea, fast på andra sidan vägen. Förstår att du inte kommer fatta något alls av den förklaringen, men vet inte riktigt själv :p


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback