Let's hope you never leave old friend

Veckan har varit full med plugg, plugg och åter plugg. Måndag var vi i Linköping och intervjuade Emma på Skylten inför musikarbetet. Sen hem till Lilla Torget i Hultsfred och börja med första uppgiften i marknadsföringen. Tisdag och grupparbete på morgonen och kvällen med ett uppehåll för föreläsning. Onsdagen var det föreläsning på morgon och sen grupparbete tills jag åkte hem vid halv sex. Kom hem vid halv åtta och tolv timmar senare begav jag mej mot Hultsfred igen. Seminarium och föreläsningen och sen var tanken att vi skulle jobba med grupparbete. Men eftersom både Lina och Filippa var sjuk (dom tog vaccin på onsdagen) och jag och Sandra var sjukt slitna, så struntade vi i det. På kvällen så åkte Lina och Sandra till Linköping för att hämta Elsa (en bil) som vi skulle ha på fredagen.

När klockan ringde 5.20 på fredagen var det inte speciellt lockande att kliva upp. Men det gick ändå rätt så bra eftersom jag visst vad som väntade. Satte oss i bilen strax efter sex, hämtade upp Filippa i Stålhagen och sen började resan ner mot Malmö. Sandra vid ratten, och ja, det var ju en upplevelse ;) Haha, nej då det gick bra. Efter dryga timmen stannade vi och jag blev chaufför. Det var ganska intressant då jag precis nådde ner till pedalerna :p Tanken var att vi skulle byta chaufför igen innan vi kom in i centrum, eftersom jag var lite osäker när det var jobbigt att koppla och så. Men nu blev det inte riktigt så utan innan vi visste om det var vi inne i Malmö. Efter ett stopp och fråga efter hallen så begav vi oss mot Baltiska Hallen, eller var det Baltiska Havet Sandra? ;)

Efter en paus så kom Anders Larsson, VD för United Stage, och hämtade oss i sin bil. Körde oss till Malmö-kallbad där vi satt oss och fikade och pratade. Och shit vad fint det var där nere vi kusten! Solen lyste från en klarblå himmel och jag fick verkligen sommarkänsla. Anders var en riktigt skön och trevlig person och intervjun gick bra. Jag skulle inte tacka nej till att jobba för honom direkt :p

Blev avsläppta vid hallen igen och tog oss sen till centralen där jag och Filippa hoppade av. Lina och Sandra skulle på turné i Skåne under helgen och stannade kvar. Mitt tåg skulle gå 13.48 och Filippa som skulle hem tänkte åka på samma. Men när vi satt och väntade så blev det försening efter försening. Och när vårat tåg inte hade kommit tio över så gick vi och pratade med dom. Det hade varit en olycka och alla tåg var försenade och några inställda. Jag fick nya biljetter till ett tåg som gick en timme senare och Filippa tog ett annat tåg. När tåget väl gick så var det självklart inte slut på förseningarna. När vi åkt en timme eller så blev det fel på tåget och vi blev stående på en station i dryga tjugo minuter innan vi kom iväg igen. Så i stället för att ha kommit hem strax innan fem, var jag hemma 18.20. Kom hem och la mej i sängen där jag låg kvar hela kvällen. Kikade på Idol och njöt över att det var helg.


Tack för en skitkul roadtrip tjejer!

Jättefint väder idag så imorse tog jag en promenad i solen. Måste plugga i helgen men tror jag skippar det idag och spar allt tills imorgon, det är trots allt lördag.

xoxo

Permalink Allmänt Kommentarer (1) Trackbacks ()


Kommentarer

Postat av: Lina

Älskart haha :D


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback