I´m dreaming of a white christmas

Ursäkta att det varit dött på bloggen i en vecka ungefär. Men när dagarna består av plugg, plugg och åter plugg, känns det inte som om det är så mycket att skriva om. Sitter på Lilla torget mest hela dagarna och håller på med grupparbete och de timmarna som jag väl är hemma i Kalmar, sitter jag och läser marknadsföring i lägenheten eller om musikgenre i bibblan. Så lovet som kommer om tre veckor kommer väldigt lägligt. Så det är bara att lägga in spurten och kämpa de sista dagarna. Appropå lov, köpte en ny biljett hem till jul. Skulle ha åkt på måndagen, men då alla åker fredag eller lördag plus att det skulle vara lilla-julafton på lördagen, så kände jag att jag ville åka hem tidigare. Sitta hemma sista advent helt själv lockade inte direkt, så nu blir det hemresa på lördagmorgon. Så det blir väl att fundera på om man ska gå och lägga sig efter tentafesten, som jag antar blir av, eller om man ska gå till tåget direkt.

Har hunnit med en hel del idag faktiskt. Åkte till Ikea-området imorse. Där blev det julgardiner och lite ljus samt sand. Sen hem och dumpa det och så ner till stan för att möta upp Emelie. Lämnade tillbaka min julstjärna och kikade lite i affärer samt åt lunch. Sen på vägen hem så svängde jag förbi Giraffen där jag handlade en ny julstjärna, på fot denna gång, samt en chokladkalender, något som är ett måste! Och Filippa, det går faktiskt att bara äta en per dag ;)

När jag kom hem var klockan halv fyra satte jag igång julmusiken och började med pyntandet. Visst, det är inte första advent förrens imorgon. Men då jag åker till Hultsfred 10.25 tyckte jag att jag fick göra det idag :) Stryka gardinerna gick väl inget vidare direkt, men det får duga. Mamma är inte här och kan klaga så :p Ikväll blir det att packa till i veckan, laga mat eller matsäck (fortfarande mätt sen lunchen) och sen blir det bara till att mysa kvällen lång. Ladda batterierna för en ny fullspäckad vecka med plugg.



PadThai. Väldigt gott, dock inte som i Thailand men det är väl inte så konstigt när omgivningen är helt annorlunda.


Känner mej riktigt nöjd med gardinerna :)


Julmys!

Blir till att fortsätta lite med pyntandet nästa helg. Ska leta reda på lite granris som jag kan dekorera med. Men det får vänta tills jag är hemma på dagtid.

xoxo



...Layouten kommer nog också att dröja, har inte tid för tillfället....

Permalink Allmänt Kommentarer (0) Trackbacks ()


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback