I was born to love you

Okej, här kommer en kort blogg om helgen. Vi spar Champions of Rock till en annan gång.

Åkte till Hultsfred strax före ett på fredagen och då det var ett gammalt tåg blev det snabbt fullt. Vi fick då byta till en buss som tog oss sista sträckan. Eftersom det är vägarbete fick vi åka en omväg och kom fram senare än beräknat. Irriterande, men vi ska ju inte klaga när det är tåg trots att det är svårt...

Blev i alla fall knappa timmen hemma hos Ida där jag och Evelin i princip bara åt. Sen mötte vi upp Filippa och gick ner till Lindblomsskolan där vi skulle jobba mellan 16-24. I ett mail vi fått stod det att vi kunde checka in där, men det kunde vi såklart inte. Aja, skitsamma. Vi satt i alla fall där tillsammans med Daniel i våran klass och Jennie från tvåan. Roade oss med att måla en massa skyltat och så blev det två omgångar Fia med knuff. Pratade med några killar från Halmstad också. 'Big bang theory...det är ju kul...' Haha, klockrent! 
Efter vi slutat kände vi att vi inte riktigt orkade gå hela vägen till campus utan kände att vi kikade på festivalen på lördagen i stället.


Min, Filippas och Evelins teckning. Satte upp den på väggen så att de andra "grupperna" också skulle göra en. Måste dock säga att jag tycker vi vann :)


Jag och Filippa gjorde en skylt. Snigeltaxi? ;)


Vårat café vi hade blev döpt till 'Café Kiosk', kommer dock inte ihåg hur och av vem :p

Sov dåligt under natten och vid halv tolv blev det att gå till campus för att checka in och sen förbi Willys. Tillbaka till Stålharlem (vem kom på det smeknamnet förresten?! :p) för lite chill och mat. Tillbaka till boendet och började på en ny teckning gjorde Filippa och jag nästan direkt ;) Men efter att Linus ringt några samtal så behövde vi inte sitta där alla fem (vilket verkligen inte behövdes), så jag och Filippa var snabb med att anmäla oss som frivilliga till att gå och jobba på själva festivalen. Så efter två timmar lämnade vi skola och promenerade mot campus och väl där hade dom inte direkt något jobb till oss. Så vi började med att äta och sen kollade vi lite om toaletterna såg okej ut under kvällen. Annars drog vi mest runt och lyssnade på banden och så.

Frös som en tok så när vi slutade klockan tolv så blev det tyvärr ingen fest med tillhörande efterfest. Gick direkt hem till Lilla torget där jag somnade nästan direkt. Dock vaknade jag efter kanske en timme och kände mej så jäkla bakis ;)

Tog tåget hem klockan 10 och sen blev det mest datorn och tv:n under dagen.
Denna vecka blir som sagt mest bara tentaplugg. Dock har jag en liten förskylning, och feber på g?, vilket verkligen inte hjälper när man ska få in massa teorier och annat "nyttigt". Är bara att göra mitt bästa och så får vi se hur det går på lördag.
Det hjälper ju inte direkt heller att det är sol och blå himmel ute när man måste sitta inne...


xoxo

Permalink Allmänt Kommentarer (0) Trackbacks ()


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback