Belief makes things real

Om jag sa att det varit höstväder i helgen så tar jag tillbaka det nu. Jämfört med idag så var helgen inte så farlig. Idag har det nämligen regnat lite av och till och blåst som bara den. Hm, gissar att det hör till hösten så det är väl bara att gilla läget.

Dagen blev inte som planerat, men känner mej nöjd med den ändå. Stressad letade jag efter ett papper med inloggningsuppgifter sådär fem minuter innan jag skulle åka till bbs. Med Vickan i telefonen, förlåt vännen, så blev jag mer och mer irriterad när jag inte kunde hitta pappret. Efter att ha vänt ut och in på i princip allt, såg lägenheten ut som ett bombnedslag. Utan att ha lyckats så begav jag mej mot skolan och självklart börjar det då att regna. När jag en kommer fram och hittar Evelin så ska vi logga in på datorerna för att börja på labben. Efter att tillslut ha hittat två datorer bredvid varandra som funkade, vilket tog sin lilla tid, så kom inte Evelin ihåg sitt lösenord och vi kunde inte båda vara inne på min användare. I receptionen fick vi till svar att vi skulle gå till IT-sektionen vilket hade öppet 13-14. Aja, vi tog en dator och inväntade en timme. Skulle kika på uppgifterna men innan skulle vi titta vart vi skulle vara. Och vad ser vi inte då om inte att labben är inställd på grund av sjukdom, kul. Jag hade alltså stressat, blivit irriterad, cyklat i motvind och regn och letat en dator för ingenting.

Så i stället för en it-labb i (1+) 3 timmar blev det en sväng ner på stan för att utföra några ärenden. Först till banken och fixade internetbanken och sen till stationen och inköp av nytt tågkort. Sen blev det bibblan men Emelie var hemma för lunch och pluggade hemma på eftermiddagen så jag åkte efter en timme eller så. Middag vid halv fem och en kvällspromenad kanske en timme senare. Sen har det blivit en hel del chill nu på kvällningen men känner mej värd det. Har pluggat enligt "schemat" och jag tror mycket starkt på att jag imorgon äntligen kommer vara i kapp med allt.

Måste bara berätta om dagens "höjdare": På min promenad får jag se en pensionär på en cykel en bit framför mej. Och jag tyckte att den på håll såg lite konstigt ut. När jag sen kollade lite mer så fick jag se att han hade stora stödhjul på cykeln. Och inte bak, som man hade när man var liten, utan på framdäcket. Haha, såg riktigt gulligt ut! Började direkt fundera på om man rullar fortare med dom på och om balansen blir mycket bättre. För i så fall kanske det vore något att införskaffa. Så kan både jag och Sandra skjutsa varandra utan att ramla ;)



Skulle inte tacka nej till lite sol och värme nu. Dom säger nämligen att det eventuellt kan bli snö här i helgen :S


Imorgon blir det plugg mest hela dagen igen. Inte speciellt kul men det är det värt längre fram. Blir bibblan med Emelie så nu ska jag försöka vara seriös. Det känns att man inte pluggat på länge då jag efter en halvtimme tror att jag har läst i minst två.

xoxo

Permalink Allmänt Kommentarer (2) Trackbacks ()


Kommentarer

Postat av: Lina

Är du ikapp med ditt läsande? Shit, nu känner jag mig efter! Jag kanske har läst hälften av det jag ska läsa.

Föresten, snö? Jag hoppas att det är ett skämt :P

Postat av: Anna

Inte riktigt ikapp, men nästan. Hade förhoppningar att vara i kapp men det blev inte så mycket läsande idag. Har ju haft några dagar på mej nu medans ni varit i gbg och roat er :)

Dom sa att det kunde komma snö, men jag hoppas verkligen att dom har fel. Känns ju inte riktigt rätt med snö redan :/


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback