And she’s taking on an ever so contagious road

Gårdagskvällen började med att jag hällde upp varmt vatten i badkaret, fyllde på med massor av badskum, tände ljus, knäppte igång Spotify och åt lite choklad. Var längesen jag badade nu och det var riktigt skönt, kände hur lugnet kom och hur jag slappnade av. Efter en stund kom Skrållan in och som hon tyckte det var intressant. Hon stod på baktassarna och kikade, gick runt till andra kanten och gjorde samma sak. Satte sig på handfaten och kikade med stora ögon ett bra tag. Gick ut ur rummet och kom in efter en stund igen. Hoppade upp på badkarskanten där jag trodde att hon skulle halka i både en och två gånger. Men hon höll sig på det torra och jag slapp få en blöt katt i vattnet. Efter dryga timmen gick jag upp och hoppade i pyjamasen, vi åt hemgjord pizza framför tv:n och bara slappade. En underbart lugn kväll.

Imorse fick jag ett mess om att jag var bjuden hem till familjen Backman på grillat ikväll, följt utav krogen. Och det kan man ju inte tacka nej till direkt, ännu mindre när det bjuds på Fru Backmans hemgjorda beasås. Så det blir först lite mat här hemma och sen lite mat i Sandarne.

Vädret är lika tråkigt idag igen. Vilket gjorde att jag imorse bakade en ny kaka och denna gång blev den lyckad, bjöd hem morfar på fika och han hade med sig nybakt (dock köpt) kanellängd. Satte mej sen vid pianot och klinkade lite och efter en stund plockade jag fram blockflöjten. Var väldigt längesen jag spelade nu och det kanske Skrållan hörde. För hon kom upp från sin stol där hon låg och sov och ville i stället gå ut. Haha, kan väl erkänna att det kanske inte lät jättebra direkt. Men det var väldigt roligt och såg att jag slutade spela -98, så då får man vara lite ringrostig.



Nu håller jag på att kika på lite bilder till en ny design här på bloggen, något jag utlovat väldigt länge. Men då jag inte fått Photoshop att fungera på min dator har jag inte kunnat göra så mycket. Får dock vänta tills imorgon innan det blir klart, kanske behöver hjälp av syster och orkar inte fixa med det just nu.

Hoppas ni får en trevlig lördagskväll!
xoxo

Permalink Allmänt Kommentarer (0) Trackbacks ()


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback