Somewhere over the rainbow

Bloggen har varit väldigt tom på sista tiden, men har inte riktigt haft orken att skriva. Befinner mej hemma i Hälsingland nu och vädret är raka motsatsen till vädret i Småland. Lämnade våren och kom till vintern, snöar just nu också för att göra det värre. Jag, mamma och syster har varit uppe i Sundvall och hälsat på kusin med familj samt en sväng på Birsta där det inte blev något shoppat för min del. Annars har jag träffat en hel del vänner och bekanta och så blev det fest i lördags. Kanske lite väl mycket alkohol för att må bra på söndagen, men har kommit fram till att jag inte ska klaga längre. För om det blir jobb i den branschen jag vill jobba i, så känns det som om bakfylla och arbete kan gå hand i hand vissa gånger. Så för att det inte ska komma som en chock har jag bestämt mej för att inte tycka synd om mej själv när jag är bakis. Man måste ju börja någonstans.

Knappt en vecka kvar här hemma, men det känns så lagomt så. Jag hade jättetråkigt i fredags eftermiddag, och då hade jag bara varit hemma i en och en halv dag. Nej, småstads liv är inget för mej längre. Kalmar duger nu och sen blir det troligtvis något större. Funderar just nu på Stockholm eller Göteborg, men man läre ju se lite vart jobbmöjligheter uppstår och så också. Lite tidigt att tänka på det just nu kanske, men jag kan inte låta bli. Eller så blir det som Vickan sa när vi promenerade i torsdags "Du kommer att hamna i London". Ja, och varför inte. Jag tycker om allt med den staden och kände mej hemma efter fem minuter, så vi får väl se. Ett besök i sommar kommer det att bli i alla fall. Ska börja titta upp det nu i dagarna hade jag tänkt och planerar att flyga över någon gång mellan studenten och midsommar. Gratis boende ser det ut som om jag får också, I like.


Sötnosen som har kommit upp i sängen och kelat varje natt.

Nu blir det bara till att slappa och inte göra någonting resten av kvällen. Tänkte kika Top model nu och sen blir det Johan Falk. Har en massa bilder som jag vill visa er, men det får bli en annan dag.

xoxo

Permalink Allmänt Kommentarer (0) Trackbacks ()


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback