There's a freeway running through the yard

Okej, här kommer nu äntligen en kort sammanfattning av helgerna 10-11 och 16-17. Det är ju som man säger, bättre sent än aldrig :p

10-11 april
Sista helgen hemma och det var utgång som gällde. Blev hembjuden till familjen Backman på grillat och det tackar man ju inte nej till. Fru Backmans, vet inte varför men det känns rätt att säga så :), hemgjorda bea-sås är helt underbar. Trevlig "förfest" med trevligt sällskap. Vi pratade skit, åt mat, spelade lite kort (vilket jag tack och lov inte förlorade för att fotbollen började), kollade första halvlek av El Clasico och hade det allmänt roligt. Skrattade som en tok vissa gånger och tårarna var inte långt borta. I pausen av fotbollen var det snabbt in till stan som gällde. Då Emelie råkat ut för en "olycka" blev det bara jag, Fredrik och Niklas som fick skjuts till Olles. När vi väl kom in var det inte mycket folk där, men hade en känsla av att det berodde på fotbollen. Hittade på Julia direkt vilket var skönt, så jag pendlade mellan henne och killarna under kvällen. Träffade på några kända ansikten men långt ifrån många. Bussresan hem vad även den rolig. Lite folk vilket betyder att det går fort och det är hur skönt som helst. Satt och sjöng där bak i bussen, kommer inte riktigt ihåg allt men 'En kväll i juni' blev det i alla fall någon gång under resan. Fick sällskap av Julia hem och det är verkligen inte kul att gå hem från nattbussen. Man ser ingenting och så ska man försöka att inte gå ner i diket. Vi lyckades och tog oss hem oskadda :)
Söndagen bjöd på strålande sol så jag, mamma och pappa åkte ut på Järvsjön. Pimplade, anglade, åkte skidor och fikade. Några riktigt härliga timmar. Jag förlorde dock då jag inte fick upp en enda fisk och tappade det enda nappet vi fick på angeldonen. Vinterns första skidåkning var det och än sitter takterna i.


"Kusin" Julia :)


I väntan på nattbussen.


Ja Fredrik, jag tror att vi båda vet vem som vann denna omgång ;)


Är inte det här underbart så säg!

16-17 april
Fick besök av Lina och Sandra på fredags eftermiddagen. På kvällen var det klubbLive på Bistro bar som gällde när 'The Majority Says' spelade. Trevligt men lite kallt ute, inte riktigt läge för uteterasser ännu. Lördagen tog vi en snabb runda på stan och på kvällen var det Kåren som gällde. En lugn förfest hemma med Millennium och sen bussen ner. En trevlig kväll även det!


Mina fina vänner!


Ett riktigt duktigt band från Linköping.

Imorgon är det ju valborg och jag får besök av sex fina flickor. Kan bli intressant med sju personer i min lilla lägenhet. Men som man säger: finns det hjärterum så ...

xoxo

Permalink Allmänt Kommentarer (0) Trackbacks ()


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback