They pissed in his hands

Okej, så då har man suttit i kö hos SJ i nästan en timme imorse då. Kul. Ringde strax före nio och fick till svar att kö-tiden var ca 8 minuter och att jag hade plats 38 i kön. Helt okej kände jag och satt och väntade snällt. När det sen gått 20 minuter och det senaste jag hörde var att jag var på plats 7 (och detta var kanske efter ca 5 minuter) började jag bli riktigt irriterad. Efter 40 minuter lägger jag på, efter det att jag och syster antar att det har blivit något fel. Ringer upp igen och efter ca 10 minuter blir det min tur att prata. Var nära att säga "äntligen" men han stoppa det. Fick hjälp att få nya biljetter så nu åker jag två timmar tidigare i stället och kommer fram till Kalmar strax före fem. Känns skönare med tanke på att föreläsningen på tisdagen har blivit flyttat vilket gör att det är uppstigning strax före kl fem.

Vädret har verkligen inte varit på topp de här dagarna jag varit hemma. Nu duggar det och är lite smått dimmit (jag vet att du kommer klaga på den här meningen Lina ;) ). Ska skjutsa morfar till Apoteket snart och då tänkte jag gå in på banken och beställa ett nytt Visakort eftersom mitt är som det är. 

Gårdagen var väldigt lång. Jag och syrran åkte till stan vid tio och på lite dryga timmen hade vi gjort det hela. Det finns inte mycket att se. Jag var på jakt efter te-burkar och fick en med mej hem i alla fall, så nu är det ordentlig jakt i Kalmar (och kanske Hultsfred?) som gäller. 


Planering för årets resa till London är i full gång.

Sommaren närmar sig och trots att kurserna nyss har börjat infinner sig en smått panikaktig känsla. Att vi har två grupparbeten och en inviduell uppgift i musiken känns mest bara roligt, vem tycker inte det när vi slipper göra en tenta? Ekonomin däremot, som ska ha två case inlämnade innan tentan, som är den 4 juni, känns mindre roligt. Att kuggningsprocenten ligger på 65-90 (!) hjälper ju inte mej direkt. Men jag har bestämt mej för att jag ska vara en av dom 10-35% som klarar tentan. För hur kul känns det med en resttenta över sommaren? Nej, jag ska verkligen plugga som bara den till denna, därav paniken. Vill hinna med allt i god tid innan tentan, men jag vet att det inte brukar bli så. Vi får väl se hur det går helt enkelt.

Nej, nu ska jag göra mej klar så jag kan skjutsa iväg morfar. Och sen blir det ett kapitel i 'Den nya ekonomistyrningen' troligtvis följt av en dejt med Julia.

xoxo

Permalink Allmänt Kommentarer (0) Trackbacks ()


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback