I take my chances and start again

Så var vi inne i 2010 och jag har börjat det nya året med att inte sitta vid datorn flera gånger om dagen som jag tidigare oftast har gjort. Egentligen har jag inte suttit här alls om man bortser från cirka tjugo minuter igår (då jag startade den för att kolla mitt konton) och nu.

Nyår var mysigt. Jag, Becki och Mickis var hemma hos Sanna och lagade mat och spelade spel. Sen bar det av in till torget när tolv-slaget närmade sig. Och vi kunde alla konstantera at det var skönt att vara nykter.

De första dagarna på det nya året har jag roat mej med att ta ner en massa gamla saker från vinden och gått igenom allt. Och det är en hel del som finns där uppe; gamla teckningar, böcker, leksaker, gosedjur... Ja, ni förstår. Vi har nämligen nästan "snöat inne". Det har snöat mycket och mest hela tiden, blåst och varit ganska kallt. Så att ge sig ut någon längre tid har inte kännts speciellt lockande. Men jag gillar det!

 Nu väntar vi besök om knappt två timmar, det är dags för fjärde och sista "julafton". Totalt 17 stycken idag, medräknat är då fyra stycken kusinbarn, jag längtar.


Dagens paketskörd, varav säkert 90% tillhör Stina, Edvin, Oskar och Filip.

Lite bilder och så sen vintern får komma upp när jag återigen är nere i Kalmar där Internet är lite snabbare.

xoxo

Permalink Allmänt Kommentarer (0) Trackbacks ()


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback