Sometimes late at night

Det går visst inte så bra med det lilla "löftet" att jag skulle uppdatera bloggen ofta... Nu har det varit uppehåll sen i söndags igen. För att skylla på något så får jag väl säga att jag knappt suttit vid datorn, och det är faktiskt sant. Visst, jag har suttit här för att plugga lite och då har jag väl kikat runt lite snabbt, men inte suttit och verkligen bara suttit framför datorn. Anledningen att den är på just nu är att jag suttit och skrivit lite och så kände jag att jag var värd lite tid framför skärmen, uppdatera mej lite.

Dagen har varit händelserik:
Mamma och jag åkte hemifrån strax efter tio och kom hem dryga två timmar senare. På den tiden hann vi pricka av besök på elva olika ställen med start på banken här i Ljusne och slut på Coop. Har alltså också åkt till och från stan på den tiden, så egenligen hann vi med alla ställen på bara en och en halv timme. Duktig gjort tycker jag.

När vi kom hem blev det en lätt lunch och sen iväg till pulkabacken med mamma, kusinbarnet Stina, kusin Åsa och "pappa" Kenneth. Vi åkte pulka, tefat, madrass och "plast-madrass", lekte, hoppade i snön, gjorde snö-änglar, vissa av oss lekte björn, andra blev monster, drog Stina uppför backen, kastade snö på varandra och skrattade en hel del. Efter lite dryga timmen var vi lagomt blöta, kalla och trötta så vi kände att det var dags att bege sig hemåt. Åkte förbi morfar en snabbis för att lämna lite saker vi handlat till honom och sen till Åängsvägen.

Kom hem och då blev det soffläge för att kolla på slutet av skidskytten. Plockade ur diskmaskinen och dukade borde och sen kikade jag på Top Model och åt lite däremellan. Sen var det tyvärr sorligt men sant att jag inte kunde skjuta upp pluggandet längre. Så jag låg i sängen och läste i en och en halv timme. Kikade sen på Biggest Loser och nu sitter jag här. Börjar bli lite trött eftersom jag håller på att ställa om kroppen längre. När jag kommer ner till Småland blir det inga sovmornar varje dag utan bara på helgerna, så jag har börjat lite smått redan nu.


En hel del snö den här vintern har det kommit, och de senaste dagarna har det varit mellan 13-20 grader kallt.

Sista dagen imorgon och jag har verkligen fullt upp, får planera så att jag hinner med allt.

xoxo

Permalink Allmänt Kommentarer (0) Trackbacks ()


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback