I´ts just a memory in your mind

Satan vilken morgon/dag/kväll/natt/morgon det var i torsdags. När klockan ringde strax före fem kände jag mej som en zombie (?) eftersom jag inte kunde somna kvällen före. Men släpade mej upp och gjorde mej klar. Snöstormen kvällen före hade ställt till det med vägunderlaget och halva vägen ner till stationen var jag nära att ge upp och åka hem igen. Men jag tog mej ner och väl på bussen kunde jag inte somna utan slumrade bara till då och då. När Anders och jag klev av i Hultsfred konstanterade vi att det inte alls var en rolig dag att gå upp till skolan och jag verkligen önskade att vi kunde åka taxi. När det inte var plogat så var det ju inte direkt lätt att gå heller vilket gjorde att mitt humör inte blev bättre. Men sen när vi hade gått en bit så stötte vi på Gabbe som skulle få skjuts av Hugo, han lovade oss att vi också fick plats så vi följde med till vägen. När vi stått där en stund kommer Niclas och även han väntar nu på Hugo, vilket gjorde att Gabriel blev lite nervös eftersom Hugo inte visste att vi nu var fyra stycken som väntade på honom. När den röda bilen väl svängde runt hörnet sträcktes tummar ut och vi fick tack och lov lift.


Gabriel, haha :)

Skolan gick helt okej, tack och lov. Direkt efteråt gick jag och Lina på Bolaget och sen hem till soffan där jag slökollade lite på tv innan det var dags för middag. Gick och la mej i soffan där jag tänkte vara sällskap men somnade tydligen ganska snabbt. En välbehövlig powernap på kanske en kvart gjorde att jag gjorde mej mycket piggare och mer pepp för kvälles partaj. Vi gjorde oss klara och tittade sen på den del av p3guld som Sandra tydligen hade varit i bild, något både jag och Lina missat trots att vi kollade efter henne under hela galan. Vid 19.40 dök Gabriel och Hugo upp, men Hugo skulle jobba och åkte direkt. Vi andra lärde Gabbe 'Helan går' och under tiden dök fler och fler klasskamrater upp. Tror vi var lite över femton allt som allt. Lyssnade på gammal musik, spelade 'Jag har aldrig...' och hade det allmänt trevligt.

Väl på Metropol (dit vi fick skjuts- tack Emelie) snackade vi lite med några som ätit där före, lyssnade på bandet, dansade och hade det roligt. Träffade Jocke och pratade med honom en del, var verkligen inte igår. Vi kom fram till att jag kunde gå och hälsa på honom då och då så att vårat avtal kunde gälla :p Klockan ett stängde det eftersom dom i baren inte sålt tillräckligt. Tråkigt men sant. Så det blev en promenad till Rönnvägen och efterfest. Gick med Mike och Josefin och det var en rolig promenad, mycket tack vara Josses skor :) Fick också svar på en fråga som jag haft länge: Om de har röda muggar i USA när dom har fest och om det är ölfat som gäller. Mike sa att det verkligen var röda muggar på i princip alla fester och att det ibland fanns ölfat. Det var tydligen också ibland '1 dollar-nights' då allt i baren kostade 1 dollar. Haha, man kanske ska åka dit ändå ;)

Efterfesten var trevlig och när Sandra och Lina bestämde sig för att gå hem stannade jag en stund till. Och tiden gick utan att jag direkt märkte det. När Alex och Josse skulle gå hem bestämde jag mej för att joina och kom till Lilla torget 4.45. Somnade direkt när jag la mej och sov i kanske fyra timmar. Förstår inte vad det är med mej, kan verkligen inte sova när jag varit ute länge dagen före.


Tack för en kul kväll! <3

Nu tänkte jag göra mej klar och ta bussen ner till stan. Har resor på mitt kort som jag inte kommer kunna utnyttja, och nu när det snöar lite lätt så känner jag inte direkt för att cykla.

xoxo

Permalink Allmänt Kommentarer (0) Trackbacks ()


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback