Erase and rewind

Så var en tenta avklarad. Tänk vad skönt det skulle ha varit om det var den enda den här veckan, men nej då. På fredag är det bara att köra igen. Vilket betyder att onsdag och torsdag kommer att bestå av debet, kredit, konteringar och nyckeltal. Kul. Men lite roligt är det för jag hör Gunnars röst ibland när jag sitter med det här. Hur han tar fram sin pekpinne, drar ut den så att den blir längre, och pekar på overheaden. Lite sjukt att tänka att det inte alls var längesen man hade overhead. Hur han på en lektion säger 'det innebär' tusen gånger och hur vi alla skriver av facit istället för att gå fram och fråga honom. För vi vet att är man väl framme så kommer man inte därifrån. Åh, tänkt hur skönt gymnasiet egentligen var vid vissa tidpunkter. Jag saknar delar av det otroligt mycket ibland, men det här med att åka sju-bussen varje morgon och hem vid fyra saknar jag inte för fem över.

 
We ar one! <3

Tillbaka till  tentan som var minst sagt intressant. Eftersom Daniel förra året hade hemtenta och han i år skulle ha en tenta med 30 (!) 1-poängsfrågor visste man inte riktigt vad man skulle plugga på. Tror att alla var nyfikna imorse för att se hur den såg ut. Jag kan inte göra annat än att hålla tummarna att det gick vägen.

Tanken var att jag skulle bege mej till Friskis när vi kom tillbaka till Kalmar. Men istället blev det shopping på Maxi och promenad hem. Degade lite framför tv:n, åt middag, gjorde lite ekonomiövningar, kikade lite mer tv och gav mej sen ut och sprang. Körde lite mage och rygg när jag kom tillbaka och sen en lång och skön dusch. Avslappning på spikmattan och nu sitter jag här. Ska kolla färdig på 'Fame' som jag började kolla på i söndags, inte överdrivet bra film men vill ju se hur den slutar.

Upp tidigt imorgon och pluggning mest hela dagen. Hinna gymma lite är tanken också, blir ju inte så mycket mer med det under de närmsta veckorna. Längtar hem nu faktiskt, ska bli riktigt skönt att komma hem i några dagar. Träffa familj och vänner, och kanske framför allt Julia som jag inte träffat på över ett år.

xoxo

Permalink Allmänt Kommentarer (0) Trackbacks ()


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback