He said each day's a gift and not a given right

Det är helt sjukt att vi redan är inne i mars, vart tog februari vägen? Men fördelarna är många: våren börjar komma vilket gör mej sjukt lycklig, mamma kommer på torsdag vilket kännes otroligt roligt, efter tentorna (som absolut inte är positivt) så blir det lite "lugnt" i skolan igen, jag åker hem och får träffa alla under nästan två veckor, det blir varmare ute vilket gör att tågen (som inte fungerar för att det är kallt ute) kanske kan börja rulla igen. Sen finns det säkert en massa saker till som är positiva, men det där var bara några saker jag kom på direkt.

Jag och Anders åkte med Ulrika, läraren, till Hultsfred idag klockan åtta. Så vi hoppade med i första gruppen, vilket gjorde att allt skvaller om helgen får gås (kan man säga så?) igenom imorgon i stället. Blev färdiga nästan en och en halv timme tidigare, så jag skynade mej ner mot stationen i tron om att hinna med 12.06-tåget. När jag halvsprungit och kommer fram med två minuter till godo så är det inte alls tåg utan buss. Hade jag vetat om det tidigare hade jag kunnat ta det lite lugnare, eftersom jag vet att bussen är minst tio minuter sen. Idag var den 25 minuter sen. Varför kan dom bara inte skriva på hemsidan, som dom förövrigt har gjort hela vintern, att det är buss i stället för tåg? Här får jag upp förhoppningarna om att kanske få åka tåg. Träffade Henric på skolan och han hade åkt tåg och nämnde också att det inte stod något på hemsidan så han antog också att det var tåg hela tiden. Kan ju hoppas att han fick åka tåg hem. Hörde dessutom att konduktören pratade med busschauffören att det egentligen skulle ha varit tåg den tiden, men att dom sparde det till nästa avgångstid. Det känns så typiskt mej!

Aja, väl på stationen promenerade jag hem till Anders där jag hade min cykel. Trampade hemåt och åt lunch. Pluggade i några timmar innan jag begav mej ner mot Friskis strax före sex. Tanken var att jag skulle hem till Emelie och dricka lite te och mysa efteråt. Men självklart glömmer jag handduken hemma. Så efter en dusch kikade jag lite på tv och drack te själv. Nu blir det snart sängen eftersom tåget går kvart i sex imorgon. Mailade läraren och frågade om jag kunde åka med honom men fick inget svar. Funderade ett tag på att ta nästa tåg, men då missar jag nästan två timmar och med tanke på att tentan närmar sig känns det inte värt det. Så det får bli att ställa klockan på kvart i fem.


 

Glömde ju bort att skriva ett citat sen helgen. När vi stod och väntade på bussen ner till kåren så stod det några killar där också. Vi ställde oss en bit bort och Sofia börjar plocka fram ett papper. Precis när hon har fått fram det och håller på att stänga så kommer en av killarna fram. Jag tror att vi alla tänkte att han skulle be oss om en cigg, men så säger han plötsligt "-Har ni något papper?". Där står Sofia med ett papper i handen som hon precis tagit upp. Haha, vi kunde inte göra annat än skratta :) Hans kompis hade tydligen gjort illa sig i handen, men dom var lite väl fulla och jobbiga.

 


 


En liten del av Aker Brygge.

Det har varit blå himmel och sol hela dagen idag, helt underbart. Hoppas verkligen att det håller sig så nu i helgen när mamma kommer, blir så mycket roligare då. Övernattning i Hultsfred imorgon och full dag även på torsdag. Så får se när nästa blogg hinns med.

xoxo

Permalink Allmänt Kommentarer (0) Trackbacks ()


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback