Money, money, money

Jag kan nog vara bland dom gladaste idag. Har haft ett leende på läpparna mest hela dagen, och det trots att jag tentapluggat. Tittade nämligen in på Skatteetaten idag för att se hur jag låg till med förra årets inkomst, och vilket besked jag fick. Om jag nu inte tittat helt galet (vilket jag varken tror eller hoppas att jag gjort) så ska jag få tillbaka sjukt mycket pengar. Dessutom är det räknat i norska kronor vilket gör att det kommer bli ännu mer. Varför kan inte en fattig student får sånna här nyheter varje månad? 

Nyheten gjorde i alla fall att min koncentration blev lite sämre men det känns som om jag är på rätt väg med pluggningen. Har ju en dag på mej och jag ska banne mej klara tentan på fredag! Blir nog en sväng ut till Rusta imorgon i jakt på en miniräknare (då någon kommit på att man inte får ha "stora" på en tenta), eftersom jag vägrar betala sextio spänn för en.

Earth hour är det ju tydligen på lördag också, man kanske ska göra ett bidrag och mysa med ljus? Brukar ju ha dom tänd varje kväll ändå så det kanske kan vara skönt att släcka ner allt elektriska. Återstår väl att se om man kommer ihåg det, vilket jag vill minnas att vi inte gjorde förra året när vi var i Oslo. Klockan ska ställas fram en timme då också, något jag inte får glömma då jag har tvättid.


En liten cooling till lillebror som jag tyvärr inte får träffa i påsk. Är lite svårt när vi bor 130 mil ifrån varandra.

Hoppas att ni har haft en lika bra dag som jag!
xoxo

Permalink Allmänt Kommentarer (0) Trackbacks ()


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback