Ok Goodbye

Så, nu ska det väl kunna bli en kort sammanfattning av senaste veckan.

Mammas tåg var försenat så hon tog taxi från stationen och var här vid halv ett ungefär. Blev sängen nästan direkt och dagen efter gick vi upp vid åtta. Efter frukosten blev det en promenad ner till slottet och lite shopping på stan samt lunch på 4kök. Bussen hemåt med hoppade av vid Giraffen och handlade lite mat och vin. Blev ost och kex och lite kik på tv innan vi somnade. Lördagen bjöd på en tur på HansaCity och på eftermiddagen blev det en sväng över till Öland och Borgholm. Gick och kikade lite och åt pizza innan vi åkte hem igen lagomt till Melodifestivalen. På söndagen var vi bara hemma tills hon skulle åka och efter lunch åkte jag upp till Berga för att göra klart grupparbetet.

I veckan har som sagt varit fullrulle. Har haft föreläsningar av olika slag varje dag och att klämma in lite tentaplugg har inte varit lätt. Tisdagen var riktigt intresant då Putte Svensson, en av de som grundade festivalen, hade föreläsning och sen hade vi ett första möte inför Rookie. Känns kul att det är på gång nu :) Sov över några nätter på Lilla torget och åkte hem ibland, men det har gått helt okej ändå. Gårdagen var mindre kul, riktigt seg lektion och när man har huvudvärk är det inte direkt roligare. Så när jag väl kom hem strax före sex var jag helt slut vilket resulterade i en kväll framför tv:n. Kika Let's dance och lite andra saker.

Dagen har bjudit på sol vilket gjorde att jag plockade fram skinnjackan. Cyklade ut till Hansa och lämnade tillbaka kartongerna (äntligen) och bytte lakan. Köpte två basiclinnen på Cubus och en väska på Lindex som jag ska kika lite på. Emelie kom förbi en snabbis vid två-tiden och sen gick jag på Netto. Kom hem med en hel del mer än tänkt, men inga onödiga saker i alla fall. Nyss ätit, blev kyckling och potais med morötter i ugnen till det, riktigt gott. Var ju premiär i Allsvenskan idag också, IFK kom på besök. När jag knäppte på tv:n undrade jag varför jag inte var där. Får se någon annan match, Gefle kanske, skulle vara kul. Satt och kikade lite på datorn när man hör kommentatorn säga "Nu kommer det lite snö också", och mycket riktigt. När jag tittade ut genom min öppna ballkongdörr så kom det lite snöflingor flygande.

Beger mej bort till Emelie om en timme ungefär för Mellohäng. Är ju lite av ett måste i min familj och jag och syster brukar båda ha koll. Men iår har ingen av oss någon direkt favorit, däremot tippar vi ungefär lika. Jag tror på Anna, Salem eller Eric. Någon av dom kommer att vinna, det är jag nästan säker på. Eller säker kan man väl inte vara längre, vem trodde liksom att Marlena skulle vinna förra året?


Ikväll vid 22-tiden vet vi hur rätt systrarna Skoglund har.

xoxo

Permalink Allmänt Kommentarer (0) Trackbacks ()


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback