There's no angels here

Jag skulle egentligen vara i full gång med tvätten nu, eller det var i alla fall vad jag trodde. Skyndade mej hem och ut till tvättstugan där jag kikar på tavlan och ser något som är mindre roligt: Jag hade tvättid igår. Med andra ord hade jag skrivit fel dag i kalerndern och därmed missat min tid. Tack och lov har vi en B-maskin så jag får tvättat lite 60-tvätt senare i alla fall. Men så himla irriterande när jag verkligen skyndat mej upp från stan för att hinna i tid och så möts man av beskedet att jag skulle ha tvättat igår.

Tog en liten sovmorgon imorse, eller hade klockan på 8.15 så speciellt längre är det ju inte. Bestämde mej för att inte plugga utan tog det lugnt och kikade runt på diverse sidor samt gjorde en fruktfrukost. Åkte förbi bbs för att skriva ut sidor och sen hem till Emelie dit också Anders komer efter en stund. Gick ner på stan och satte oss på ett café och pluggade. Eller vi diskuterade. Kom fram till några riktigt intressanta saker och tyckte att en tenta borde gå till på det sättet i stället. Anders tog också copyright på vissa saker vilket gjorde att jag och Emelie utnyttjade Creativ commons. Kändes skönt att få prata lite om allt och faktisk få bekräftat att man kan något. Men från att diskutera till att skriva tenta är ju steget ganska långt, i alla fall när man tänker på att det är 30 frågor.

Blir tvätt på eftermiddagen och plugg åtminstone fram till det. Vet att jag borde plugga mer, men disciplinen är inte den bästa. Imorgon blir det Hultsfred för att skriva fe-rapport och sen antar jag att det blir torsdagspub och övernattning. Nykter helg och en hel del plugg och sen tentorna nästa vecka. Jippie! Fast utan tentor så skulle det ju inte vara några tentafester, så antar att dom gör någon nytta. Appropå tenta och tentafest, måste köpa en miniräknare samt hitta kläder. Får helt enkelt bli lite Secondhand kik i helgen och se om man hittar något.


Ett stort grattis till Oskar som fyller idag (eller var det igår..? :s)

xoxo

Permalink Allmänt Kommentarer (0) Trackbacks ()


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback