All the things I feel I need to say I can't explain in any other way

Svensk väder är verkligen någonting utöver det vanliga. Imorse var det molnigt men solen tittade fram då och då. Det blåste (som alltid) men var ca 25g. Solen kom sen fram lite mer och jag begav mej ut på en cykeltur, dock fortfarande i blåsten. På eftermiddagen kom det in mörka moln och jag drog direkt kopplingarna till att åskan från Hulstfred nu även kom ner hit. Men istället började det att hagla (!), verkligen helt otippat. Efter en stund byttes det ut till det lite mer normala sommarregnet. På kvällen blev det fint igen och när jag tog en promenad vid sju-tiden var det fortfarande 20g och nästan inte ett enda moln på himmlen. Så man kan väl i princip sammanfatta att dagen har innehållet de mesta väderförhållnaden.



Efter en liten stunds promenerande befann jag mej på kyrkogården. Hade inte planerat att gå dit utan det blev bara så. Kroppen kände väl att jag behövde tänka lite. Det är något speciellt med kyrkogårdar, det ger mej verkligen lugn och ro. Jag tycker om att bara gå runt och tänka och titta på alla gravar. Fundera på vad de människorna har upplevt. Hittade några gravar där personerna var födda på 1800-talet och där de har dött under den tidiga delen av 1900-talet. Tänk på vad de har missat, och vad vi säkert har missat då vi inte levde under deras tid...

xoxo

Permalink Allmänt Kommentarer (0) Trackbacks ()


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback