Half of my heart

Vad hände med det fina vädret som jag planerat in till den här veckan? Hade ju bestämt att det skulle vara fint från och med måndag till fredag två veckor senare. Suck. Vädretgudarna kanske kände av att jag inte var klar med hemtetan än, vilket jag i och för sig inte riktigt vet när jag kommer bli klar med. Så dom kan ju inte bara utgå från den, för då kanske det blir dåligt väder till i mitten av nästa vecka. Jag som hade planerat att ligga och plugga ekonomin vid slottet, får väl se hur det blir med det nu.

Hade tänkt att ta en sväng till gymet nu på morgonen innan jag ska möta upp Emelie. Men halsen säger verkligen ifrån idag, något jag förstod att den skulle göra med tanke på gårdagen. Får väl helt enkelt hoppas att det blir bättre imorgon. Appropå gymmet, i måndags så var det en tant som ramlade på ett av rullbanden. Hon försökte hålla fast sig "handtagen", men hon låg raklång och var nära att åka in i väggen. Jag sprang över från mitt band och stängde av hennes, och när jag väl fått av det så låg hon nedanför. Stackars lilla tant! Så söt var hon när hon, lite chockad, försökte förklara vad som måste ha hänt.



Dagarna till sommaren går i rasande fart, om nio dagar är det tenta och om tio dagar åker jag hem mot Hälsingland. Vad hände med dagarna?

xoxo

Permalink Allmänt Kommentarer (0) Trackbacks ()


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback