What's the point

Blev hemma idag. Vaknade upp med lite lätt feber och kände att det var lika bra att kurrera sig istället för att vara bort hela dagen lång. Tolv timmar med tågresor, föreläsning, promenader, cykelturer och dö-tid lockade inte imorse. Så efter att ha proppat i mej lite piller var tanken att jag skulle försöka ha en effektiv dag här hemma. Men så har det inte blivit. Motivationen innfinner sig inte idag och jag orkar inte tvinga mej själv till att plugga. Har fått en del gjort men inte så mycket som jag hoppades. Innan dagen är slut måste jag ha gjort några uppgifter i ekonomin och bestämma ämne till musikarbetet. Det har jag bestämt och då ska det göras, men först en liten paus.

Sommaren närmar sig verkligen och det är en anledning till att jag inte orkar plugga. Det behövs en paus nu, och den är bara fem veckor bort. Efter att ha spenderat tid med Emelie så börjar jag stressa upp mej. När hon stressar så blir jag också stressad. Försöker tänka att jag har det under kontroll, men när hon börjar prata om hur lite tid det är kvar så känner jag paniken komma krypande. Målet är att vara klar med casen plus arbetet om tre veckor, det lämnar nämligen två veckor till tentaplugg. Det känns som om jag borde klara av det, men samtidigt har vi en hel del föreläsningar kvar. Nej, jag hoppas att jag mår bra imorgon och kan ha en riktig pluggdag då.


Tittade nyss på resor till London igen. Årets resa känns långt bort men ändå så nära...


Thailand eller något annat varmt ställe skulle heller inte sitta helt fel...

Har lyssnat på Johnossis nya skiva Mavericks och den var riktigt bra. Att få se dom i sommar är något jag längtar efter. Har ju tänkt att jag ska fråga om jag får jobba också, något jag ännu inte har tagit tag i. Kanke något att göra idag? Ett mail är inte direkt jobbigt och något som tar tid. Men det är bara problemet att jag inte riktigt vet vem som har hand om "projektet".

xoxo

Permalink Allmänt Kommentarer (1) Trackbacks ()


Kommentarer

Postat av: Emelie

Stressa INTE anna, du fixar de där utan problem...

Du har hunnit långt, läst alla böcker, vilket jag inte har.... det är läsningen som tar tid, den har du ju avklarad.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback