Another week

Så var en till vecka snart över, helt sjukt vad fort det går ibland. Den här veckan har varit helt okej måste jag säga, lugnare i skolan och bättre väder. Att skidvm börjat gör det lite roligare, eftersom det förutom spänning också bjuder på mer paus i pluggandet.

Gårdagen bjöd som sagt på pizza, vin och Mello på Esplanaden innan jag, Sofia, Pellan och Therese tog oss ner mot stan. Vi hade bestämt oss för att bara gå på en pub och ta en öl, något som inte visade sig vara alltför lätt. Tänkte gå på Krögers men det var inte öppet så då försökte vi på två andra som hade för hög åldersgräns. Det hela slutade med att vi hamnade på KM vilket ändå var helt okej. Vi fick vår öl och sitta och snacka vilket var tanken. När dom stängde kl ett gick vi mot Esplanden och hämtade våra saker innan jag tog cykeln hem. Så det blev en hyffsat tidig kväller ändå.

När det kommer till Melodifestivalen så har ju alla bidragen varit nu vilket gör att låtarna får släppas. Det har jag i och för sig inga problem med, även om jag tycker det är lite tråkigt. Det jag däremot tycker är dåligt är att bidragen i sin helhet, alltså hela framträdandet, finns uppe på svtplay. Det gör att det inte blir lika roligt i finalen då man vet exakt hur det kommer och låta och se ut (bortsett från att dom inte ändrar något). Måste säga att jag inte direkt har någon favorit heller, även om jag inte riktigt kommer ihåg hur alla lät. Ser man till helheten måste jag nog säga att jag håller på Eric Saade eller Danny, eftersom det verkligen är ett framträdande som jag tror kommer sticka ut i Eurovision. 

Nej, nu ska jag snart slå på tv:n och ladda inför den nya veckan. Grupparbete imorgon och sen föreläsningar varje dag. Men mamma kommer ju som sagt på torsdag vilket ska bli riktigt roligt. Har också bokat biljett från Ljusne-Kalmar efter påsk. Hur jag kommer upp till Hälsingland är inte riktigt bestämt, men tanken är att jag ska komma på skärtorsdagen. Så till er som vill träffas är jag hemma i fyra dagar...

xoxo

Permalink Allmänt Kommentarer (0) Trackbacks ()


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback