Drömmar

Jag skulle vilja lära mej mer om drömmar. Och då inte genom någon drömtydar-bok utan om varför man drömmar, hur man drömmar, hur drömmarna påverkas av händelser osv. Jag kanske är lite töntig, men tycker att det är lite roligt och intressant med just drömmar. Framför allt när man drömt någonting helt sjukt eller många helt olika saker som på något sätt ändå vävs ihop på ett självklart sätt.

Som inatt tex, jag tror jag kanske har drömt om minst fem helt olika saker som blev som en berättelse i drömmen utan att det var konstigt. Några saker kunde jag koppla till det som hänt under den närmsta dagen medan det kändes som om andra var tagna helt från det blå.

Men nu ska jag inte tråka på något mer om drömmar, om det ens är någon som fortfarande läser. Tentan på torsdag gör att jag hinner fundera en hel del de här dagarna. När man sitter och läser och efter en stund upptäcker att tankarna är någon helt annanstans och man inte har någon aning om vad man egentligen har läst. Jag antar att alla har upplevt det någon gång.

Nej, nu blir det snart badrummet innan jag tänkte krypa ner och kika på Couger Town och sen ett besök till mr Blund.

xoxo

Permalink Allmänt Kommentarer (1) Trackbacks ()


Kommentarer

Postat av: Jonna LP

Alla drömmer flera gånger varje natt (även om man inte kommer ihåg det när man vaknar). Det är hjärnans sätt att processa alla intryck den fått under dagen, så ja drömmarna påverkas av vad som hänt på sistone, vad man känt, sett och tänkt. Varför man ser de bilder man gör när man drömmer är det nog dock ingen som har kunnat lista ut. Vet du hur sömnkurvan ser ut? Varje gång man sover som lättast är man i ett REM-stadium (Rapid Eye Movement) vilket innebär att ögonen rycker fram och tillbaka i sjukt snabb hastighet under ögonlocken. Antagligen har detta något att göra med de bilder vi ser med. Hahah, där har du lite att fundera över. Kanske skulle skrivit det på tentan ist ;P


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback